Wednesday 2 May 2012

Motivasjon

Jeg føler meg så utslitt om dagen. Snart er det eksamen og det er ikke akkurat noe annet tidspunkt hvor det er viktigere at man gir jernet. Men det er som om jeg har mistet evnen til å fokusere, og det er litt frustrerende til tider. Tenkte jeg skulle lage ei lita liste for ting som skjer framover som skal hjelpe på motivasjonen.

N.K Jemisins nye bok: The Killing Moon
Jeg skjønner egentlig ikke hvordan hun har klart det, da den tredje boka i The Inheritance-trilogien kom ut... tidligere i år. Denne boka kommer ut første mai. Av en av mine garantert favorittforfattere. Jeg elsker universet hun skriver om, karakterene hennes og språket. Det er bare så deilig å sette seg ned med en bok av Jemisin fordi du vet at du kommer til å lese noe som er så utrolig forfriskende. Så snart all eksamenslesing er over står jeg endelig fritt til å lese det jeg helst vil lese og da står denne høyt høyt på listen!

Barcelona med Luke etter eksamen
Var der jo ifjor, men Barcelona er definitivt en by man må besøke flere ganger. Jeg og Luke har bestilt billetter til etter eksamen for å tilbringe noen dager i denne magiske byen. Det skal bli så utrolig deilig med en liten ferie når alt kjas og mas er over og før jeg vender snuten tilbake mot Norge og jobbing og ensomhet. 

Roskilde 30.juni til 8.juli. 
Det blir Roskilde i år også og jeg har så sykt trua! Verdens beste camp med bare kule folk jeg ikke har sett på evigheter og evigheter. Tuborg så langt øye kan se. Teltliv. Og ikke minst; bra musikk. Gleder meg til å se Bon Iver, Mew, Bjørk, Bruce Springsteen, 120 days, Wiz Khalifa, Sivert Høyem, The Shins, M83, Adrian Lux, First Aid Kit, Janelle Monae ETC, pluss masse nytt og rart jeg aaaldri har hørt før. Kiler i kroppen. 

No comments: