Friday 31 March 2017

Project: Kindle

Jeg har savna å blogge og har lenge tenkt 'er dette noe jeg orker å holde på med? Skal jeg bare stoppe helt?' For jeg er innom er titt og ofte og har hundrevis (nesten) av upubliserte innlegg som jeg har begynt på men så kommet halvveis i og tenkt 'næ'. Så nå skal jeg prøve å ta tak i meg selv igjen, fordi det var jo en gang i tida jeg ELSKA å blogge. Blog 4 life lzm.

I januar gikk bankkortet mitt ut på dato, noe som betydde at jeg måtte oppdatere ulike betalingstjenester med mitt nye kort. Både Spotify og Netflix måtte vike. Så begynte Amazon å sende mail der jeg måtte oppdatere og så tenkte jeg... Kan dette være noe? Jeg har så utrolig mange uleste bøker på lesebrettet mitt og det er ALTFOR lett å laste ned nye bøker. Så skal jeg nå unngå å oppdatere amazon-kontoen min for å fullføre alle de uleste bøkene jeg har der? De fortjener en sjanse liksom. 

Så det er mitt nye prosjekt. Jeg har 20 uleste bøker der og jeg tenkte å dokumentere prosjektet her. Skrive litt om bøkene, om de var verdt å ta tak i eller om jeg aldri skulle kjøpt de til å begynne med. 

Dette er lista (ikke i kronologisk leseliste):

1. Elric: Stealer of Souls av Michael Moorcock
2. Acacia av David Anthony Durham
3. Elantris av Brandon Sanderson
4. The Picture of Dorian Gray av Oscar Wilde
5. A Fire Upon the Deep av Vernor Vinge
6. Gunslinger av Stephen King
7. The Wonderful Wizard of Oz av L. Frank Baum
8. The Complete Cosmicomics av Italo Calvino
9. Hawthorn and Child av Keith Ridgway
10. Cloud Atlas av David Mitchell
11. Gildrive: A Drive Across America av Nora W. Aronowit og Emma B. Bernstein
12. The Wasp Factory av Iain Banks
13. Petite Mort av Beatrice Hitchman
14. Through a Tangled Wood av ulike forfattere
15. Shock of the Fall av Nathan Filer
16. Snowblind av Ragnar Jónasson
17. The Guest Cat av Takashi Hiraide
18. The Tenant of Wildfell Hall av Anne Brontë
19. Furnace av Livia Llewellyn
20. One Hundred Years of Solitude av Gabriel Garcia Márquez

Wow, for en pølsefest.

Første bok ute er A Fire Upon the Deep av Vernor Vinge. Ønsk meg lykke til!

No comments: